tisdag 24 november 2009

Omprioriteringar

Hej hopp!

Som vanligt i min värld så blir det omprioriteringar hela tiden. Jag har nästan alltid 4-5 olika projekt på gång för att få lite variation.
Den första bingemössan är klar och blev jättefin. Sen gjorde jag klart sjalen till USA och en coil (nackvärmare) som oxå ska till Amerika. Dessutom har jag nålbundit ett par handledsvärmare som ska ner i paketet. Det ska bli ett julpaket så jag ska försöka hitta lite glöggessens att lägga i oxå. Ja, lite annat smått och gott oxå.
Vi får se vad det blir.

För några dagar sej fick jag för mej att sticka baskrar. Det går väl sådär. Jag gör klart dem och sen repar jag upp dem igen för att jag inte är riktigt nöjd med dem.

Jag fick ju mönster och garn till den andra bingemössan. Det visade sej dock att det garnet var betydligt mycket tunnare än det som var i den första mössan och det innebär att jag måste räkna om en massa för att få till mönstret så att det passar till garn och huvuden. Det blir nog bra.
Ack sånt pill det var med mössan dock. Den är jääääättelång, beroende på att den ska vikas dubbel och hit och dit, men med all mönsterstickning klar (och tro mej, det var mycket mönster) så verkar det bli bra i alla fall. Jag håller på med själva innermössan nu och det är skittråkigt att bara sticka enfärgat helt plötsligt.
Förutom den mössan håller jag alltså på med en barntröja, en sjal, en annan mössa och en basker. Allt i olika stadier och svårighetsgrad. När man sitter och tittar på tv funkar det nämligen inte att sticka mönsterstickning. Då måste man ha brödstickning som inte kräver tankeverksamhet.

Idag har det inte blivit mycket stickat dock. Jag fick ett astmaanfall igår och hostar fortfarande. Kan inte riktigt djupandas. Jag tål verkligen inte hamsterkiss-impregnerat sågspån. :(

Hmmm. Lite disträ, men vid liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar