lördag 31 oktober 2009

Binge

Nålbindningen gick sådär. Jag fick tag på ett mönsterhäfte som faktiskt hade strumpbeskrivning, men eftersom det ska göras efter en fot så har det liksom hamnat på is. Har dock gjort ett par handledsvärmare som ska få åka flygplan till USA.

Sen var det symässa förra veckan och jag fick tag på en massa trikå som det ska bli barnkläder av. Mitt favoritställe (som numera bara finns på nätet) var där och sålde en massa fina tyger. Köpte p mej tyg och garn för 500:- (men det var inte billigt så det blev inte så mycket som det låter) och gick hem nöjd över att ha hållt mej inom budget.
Jag köpte bl a ett entrådigt melerat ullgarn som nu har blivit en jättefin sjal som oxå ska få åka flygplan.

Förra helgen var vi i Lund och kikade på vår nykomling. Han var alldeles bedårande söt, såklart. Henning heter han (trots att vi tyckte att han skulle heta MacGyver). Det blev presentregn och jag tror att alla var nöjda. Han fick sin filt, och en fin stickad tröja med tillhörande mössa samt köpta strumpor med döskallar och ett par fina onesies som Elsie köpt och strykt på söta figurer på.(mycket enkelt sätt att göra presenter mer personliga)
På kvällen var vi på Olympen och såg Porcupine Tree. Mycket bra!

I måndags fick jag paket från Halmstad med en stickbeskrivning och garn till en mössa i binge-stickning. 250:- kostade hela paketet och garnet borde väl ha gått att köpa för 100:-. Lite sur blir man när man betalar 150:- för en beskrivning och får tre fotostatkopior. Man kan ju tycka att de åtminstone kunde kosta p sej flerfärgsutskrift så att man kan se lite närmare på bilder var färger ska vara och så.
Nåja, jag har tagit mej förbi själva mönsterstickningen och nu är det bara kullen och resten som ska fixas. Lite tricksigt är det, men inte tricksigt nog för att avskräcka. JAg har t o m skickat efter mönstersats till ytterligare en halländsk mössa. Jag tänker dock inte sticka den i traditionella färger utan i två varianter, en i olika gröna och en i olika blå till mina kära brorssöner.

Jag ligger egentligen väldigt långt efter med julklappslistan, men å andra sidan har jag bestämt mej för att inte handarbeta hela listan i år. Lite annat ska göras oxå.

Ja, det var väl en uppdatering som hette duga? Nu ska jag äta hemgjord pizza.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar