onsdag 3 juni 2009

Framme!

Vi har nu befunnit oss på Sweden Rock Festival i ca 3 timmar och ingenting har hänt. Det känns lite som lugnet före stormen på nåt sätt. Alla går runt och myser och kollar in läget och varandra men inte mycket händer. Hittills har det inte ens varit nåt band som jag ansett vara värt att se. Jag ser dock fram emot att se Uriah Heep ikväll. Inte för att jag var så speciellt intresserad av dem när det begav sej, jag var lite för ung och hade ingen hårdrocksinfluens, men ju mer jag hör av dem desto mer övertygad är jag att jag skulle älskat dem om jag hört dem back then.
Oerhört många har köpt Sweden Rock-merch och det tror jag inte direkt beror på att deras hoods är så jävla snygga, utan att folk helt enkelt inte tagit med i beräkningen att det kan bli kallt, för det är det. Kallt. Tidigare idag var det hagel här, nu är det som sagt uppehåll, men molnen döljer ju den stackars solen. Kyligt var ordet, sa Bill. Kallt sa Bull.
Det var längesen jag såg så mycket fula kläder, men det är lite som att vara på fetishparty. Alla får komma i det de känner för och ingen höjer ens på ögonbrynet. Och så finns det fluktare. Såna som jag. En sak kan man i alla fall säga. Bad taste never goes out of style.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar