tisdag 13 december 2011

Oj, som tiden gick...



Jag vet ju att jag borde skriva oftare, men så händer livet.

Sen i somras har det hänt en liten hund. Vi fick ta över henne från min dotter som i sin tur tagit över henne från sin kompis.
En liten shitzu/papillon-blandning som förgyller min vardag. Hon är 1½ år gammal och väldigt pigg och glad.

Bara nån vecka innan hon kom så sa jag till sambon: Nu skiter vi i det här. Vi struntar i att ens prata om hundar för vi kommer aldrig att hitta den perfekta hunden.

Den helgen hade vi passat hund och just den hunden är ganska långt från idealhunden, och vi var måttligt roade.

En vecka senare får vi passa Nikki eftersom dottern fick lunginflammation och inte kunde gå ut på promenader. En vecka blev till en månad och efter yttterligare några veckor bestämde vi att hon skulle bo hos oss, och på den vägen är det.

Vi hade satt upp en sån massa kriterier för den perfekta hunden; inte för stor, inte för liten, den skulle inte fälla och inte ha klor som syns, den skulle helst inte vara valp, men inte för gammal, helst blandras, den skulle vara lättränad och undergiven..... ja ni ser själva, en hund som inte finns.
Sen kom den lilla prinsessan och hon stämmer in på i stort sett allt vi sagt.
Den övre bilden är tagen efter att hon blivit friserad efter konstens alla regler, och den undre bliden är byrackan vi lämnade in för trimning, med henns favoritutomhusleksak.
Hon har fått upp mej ur soffan och ut på promenader och som extra bonus har jag börjat gå ner i vikt ganska rejält. Så sent som igår fick jag göra ett nytt hål i bältet som jag köpte för tre månader sen.

Med det sagt så ska jag väl inte påstå att jag inte handarbetat nåt, men det har mest blivit mössor senaste tiden.
Min systerdotter ska skicka julklappspaket till ett barnhem för uutvecklingsstörda pojkar i Ukraina och de som förmedlar kontakten bad om extra julklappar till perosnalen så jag har stickat mössor på löpande band. Imorgon ska de skickas till Lund för vidare befordran till Ukraina.
Nu håller jag på med de sista planerade julklapparna. Jag vet ju att det brukar komma konstiga förfrågningar sista veckan så jag tänkte att det kunde vara bra att ha avslutat det jag planerat.

Julen närmar sej med stormsteg, och vi ska fira jul hemma med mina barn. På annandagen åker vi till Jönköping och firar med sambons familj. Än så länge har väl inte julstämningen infunnit sej ordentligt, men den kommer väl när jag får tummen ur och städar undan garnförrådet som är utspritt över stora delar av vardagsrummet.

Eftersom jag vet hur dålig jag är på att uppdatera så tar jag tillfället i akt och önskar er alla:

God Jul
och
Gott Nytt År!

2 kommentarer:

  1. Åh,tack-äntligen! Tror nog jag föredrar den otrimmade byrackan- vilken charmbubbla hon Är !

    SvaraRadera