fredag 1 oktober 2010

Ny kärlek.

Jag är så förälskad.
Igår var jag nere hos Tummelisa och fick tag i ett par nystan av hennes nyinkomna eco-garn från BCgarn i Danmark, Semilla. Det är så mjukt att det känns som att sticka i grädde. Otroligt vackra färger.

Tja, jag kanske skulle berätta lite om vad som är på gång oxå...
Min äldsta dotter har bestämt sej för att göra en CI-operation. Detta innebär bland annat att de kommer att raka en ganska stor del av hennes skalle för att kunna göra ingreppet och hon kräver mössor, så nu stickar jag mössor. Det hade klart kunnat komma vid ett lämpligare tillfälle, för som vanligt är det ketchup-principen som gäller. Först kommer ingenting, sen kommer ingenting och sen kommer allt på en gång.
Den 23/10 ska jag och några goda vänner vara med på en höstmarknad och jag måste såklart producera lite roliga saker att sälja. Jag har bestämt mej för att bara använda min stash, vilket ju inte är nåt större problem när man ökar på stashen i princip varje vecka. Jag försöker att göra inte allt för stora saker som förhoppningsvis ska gå lätt att sälja. En del sjalar, lite handledsvärmare, babysockor och några mössor, samt en massa virkade broscher. Jag LOVAR att jag ska ta foton på bordet när allt är klart så att ni får se undren (ni två som läser min blog alltså).
Sen är det ju såklart julförberedelser oxå. Jag har bestämt mej för att sticka en liten aning mer restriktivt i år, men det är klart att en del blir det ju, i synnerhet till de små barnen i familjen. På bara några år har den närmaste familjen utökats med fyra ungar som önskar sej olika saker.
Sen är det ju som vanligt folk som ska ha barn och då måste det virkas filtar, samt en del annat smått och gott. Födelsedagar och sånt tjafs.
Är man arbetslös så får man göra saker själv, och jag har stickat bröllopsstrumpor och födelsedagsstrumpor för glatta livet den senaste tiden.
Ja, jag håller mej sysselsatt helt enkelt.

Jag återkommer med foton så fort jag kan klura ut hur jag ska bära mej åt med ny photo host nu när flickr har bestämt att jag inte har plats för mer.

Ha en skön stickhöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar