måndag 3 maj 2010

Hoppsan...

Ja, det var ett tag sen jag uppdaterade, men jag hr haft fullt upp med att göra....saker. Som den här:





Det var inte helt lätt eftersom jag stickade i ett extremt tunt och fluffigt garn som gjorde mönstret i stort sett omöjligt att se. Fördelen är naturligtvis att man inte heller kan se var jag har gjort fel :) För det har jag.

För tillfället håller jag på med min OS-tröja som inte blev nån OS-tröja alls. JAg har äntligen hittat ett mönster som jag gillar och om allt går som det ska kommer den att se ut såhär:


Jag håller även på med att virka kakor och bullar till Embla. Man måste ha nåt att bjuda på när man har tebjudning.
Nästa sidoprojekt är en swap med min vän i USA. Hon ville ha en sjal till sin mor så jag stickade en LaLa-sjal http://www.ravelry.com/patterns/library/la-las-simple-shawl i Fame från Marks & Kattens och den blev jättefin, men jag måste nog göra en stadigare kant runt om eftersom den verkar vilja rulla sej lite.

På planeringsstadiet finns ytterligare en sjal till USA och en nackvärmare till samma adress. Jag tror att jag ska göra nån liten babymössa oxå innan jag förseglar paketet. Det ska inte iväg förrän i mitten av juni.

Om ni är i Göteborg i helgen så får jag väl tipsa om att Liseberg har trädgårdsdagar. Elsies klass ska bygga en trädgård och visa upp. Ta en tur!

Jag lovar att återkomma med bilder så fort tygen bär.

(Jag vet inte riktigt varför länkarna inte fungerade men ni får klippa och klistra...)

2 kommentarer:

  1. Jättesnygg modell på den koftan! en sån där "fuskmodell"-som man ser smal ut i antingen man är det eller ej :-) provade att klistra in länken men fick upp att jag måste logga in?

    SvaraRadera
  2. Är det inte snart lite Hoppsan igen här ?;-) *spanar*

    SvaraRadera