torsdag 19 mars 2009

Opeth remix

Oh, I just had to see how many hits that would render.
Anyway.
So, I had this idea for making a band t-shirt into a dress for a baby and since I don't have that many babies around me whos parents actually would appreciate that kind of gift I decided to make it for one whos parents really would.
I got an old Opeth tee from Mike Åkerfelts (the singer and founder of Opeth) wife Anna and turned it into a dress for their youngest daughter Mirjam.

Here it is. The leggins are store bought.




Mike looked a bit startled when I came backstage in Oslo and said that I wanted him to have my Opeth remix. I guess he gets all kinds of weird stuff from fans. He looked releived and pleased when he saw what it was though.



I of course had to make something for Mendez son Noak aswell so he got this hat.















Och på svenska.

Jag var bara tvungen att se hur många träffar man fick om man hade Opeth remix i titeln :)
Alltså.
Jag fick en idé om att göra om en bandt-shirt till en babyklänning och eftersom jag inte har så många bäbisflickor omkring mej vars föräldrar skulle uppskatta en sådan present så bestämde jag mig för att göra den till en bäbis vars föräldrar faktiskt skulle uppskatta den.
Jag fick en gammal Opetht-shirt av Mikael Åkerfelts (sångare och grundare av Opeth) fru Anna och gjorde om den till en klänning till deras yngsta dotter Mirjam.

Mikael såg lite skärrad ut när jag kom backstage i Oslo och sa att jag ville ge honom en Opeth remix. Jag antar att han får massor av konstiga remixar av fans, men han sken upp när han såg vad det var och verkade mycket nöjd.
Naturligtvis var jag tvungen att ge present även till Mendez (basisten) son Noak, så han fick den en mössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar