måndag 16 februari 2009

Verkstaden i full gång

Den senaste veckan har varit rentav hektisk ur handarbetssynpunkt. Förutom att jag har sytt två kjolar (som kommer att avbildas här inom kort) så har jag gjort mängder av smycken. Min svägerska har fått nickelallergi och blir sålunda tvungen att byta ut i stort sett hela sin smyckesamling och jag har därför gjort en hel uppsjö av olika halsband som skulle passa en nickelallergiker. Jag ska lägga upp bilder på det oxå. Snart.

Sen har jag naturligtvis fortsatt virka på filten. Jag lyckades hitta nästan exakt samma nyans av brunt hos min lokala dealer. Hon har nyligen lagt till Viking till sortimentet och där fanns den.
Den mörkt espressobruna som faktiskt kommer att rädda filten. Jag är så lycklig.

Jag kom på att jag måste göra ytterligare tre filtar när den här är klar. Bäbisar och elände i framtiden. Jag har gjort till en tradition att ge nya bäbisar en filt.
Det är ju förstås jättekul att sticka babykläder, men i längden känns det nästan löjligt att lägga ner så mycket tid på något som kommer att växas ur inom tre månader. Då är det roligare med nåt man kan använda riktigt länge. Fast jag brukar inte kunna hålla mej från att sticka små söta babysockar. Det är ju så roligt. :)

Well. Jag väntar på en ny laddning pärlor idag så det lär väl bli en del experimenterande med dem. Bilder kommer som sagt inom kort. Ge er till tåls!

Ha en skön vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar