tisdag 4 februari 2014

Hjärtefilten, uppdaterad.





Filt nummer 1.

Ja, så här ser den ut, fulfilten.
Anskrämliga färger, hemskt garn, fånigt mönster och idiotiska proportioner.
Garnet hade säkert varit helt ok att virka i, men jag gillar inte att sticka i bomul/akryl för jag tycker det är svårt att skarva snyggt, och när man då har ett garn som är rekommenderat stikor 5½ som man istället stickar på stickor 7 så får man ett oerhört sladdrigt och ganska fult resultat.
Jag hade inte gjort den här filten om jag hade fått välja mönster själv, men nu var det som det var, och nu är det i alla fall gjort.

Man får hoppas att den kan värma en liten bäbis trots allt.



Nu närmar OS sej och jag har som vanligt en OS-kofta på gång. Den här ska INTE ta 4 år att färdigställa. Jag har redan hunnit göra större delen av  bak och framstyckena, men det kom saker emellan. Nu ska den bli klar i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar